tisdag 20 september 2011

Mot Narva via kusten

Japp upp och iväg, allt ska packas och alla kläder ska på för vi ska till Narva och ligga över natten där.
Frukosten var helt ok och hojarna stod tryggt i garaget.


Calle hade en drybag och den satte vi bak på hans hoj. Jag hade ryggsäck och Calle med. Det är INTE att rekommendera, tycker jag, för jag fick ont (läs träningsvärk) i nacken. Vi packade allt i påsar så att det inte skulle bli helt dyngsurt om det regnade. Packningen tog lite tid varje morgon men det var det värt, säger jag som mest tittade på. *ler*
Hojarna fick eget garage.

Baksidan på Katarina Guesthouse.
Avfärd alldeles strax
Dagens mål är Narva så bort mot ryska gränsen bär det av. På vägen har jag sett att det finns en vandringsled precis i kustlinjen och målet är att hitta den om det går.
Ganska vanlig syn i Estland

Storkbo
Vi kom fram till kusten och hittade stigen men kunde bara följa den en liten bit tyvärr. Sedan blev det oframkomligt och vi fick vända.








 När vi står här pekar Calle ned i branten och säger:
-Där nere har du din vandringsled.....
I nästa del får ni följa oss när Calle SKA ned till "min" vandringsled, det var inte bara lätt kan jag säga.


Ja där nere har du din vandringsled Jenniefer..

Är det ner dit vi ska???
Håll ut det kommer mer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar