måndag 19 september 2011

Första missilbasen i Estland Kadila

Framme vid Kadila Missilbas
Ja under eftermiddagen anlände vi till missilbasen i Kadila. Det är ju tur att GPS finns annars är det inte skyltat så mycket. Detta var en mycket märklig upplevelse måste jag säga. Spännande och lite kuslig.
Näs vi stannade var det varmt och en miljoooon flugor surrade runt våra huvuden. Calle fick ont i huvudet direkt men vi tänkte inte så mycket mer på det utan gick fram till öppningen av den gömda, ja vad heter det??? Där man har förvarat missiler??
Kort från Kadila missilbas Estland

Sådärkul att titta på men ganska spännande..

Utanför.

Calle påväg in..

Bilder måste tas :)
Ja så när jag gick in konstaterade jag bara till Calle att flugorna slipper du när du kommer in iaf för de följer inte med in. Utan att tänka mer på det gick vi runt och tog kort där inne.

Här hittar jag en stackars fluga som lyckats följa med in




Här någonstans har Calle så ont i huvudet att han måste gå ut.
Efter ett tag har Calle så ont i huvudet att han vill gå ut, det är då jag ser flugan på hans jacka som lyckats följa med in. Den kan inte flyga längre, den gör ett försök och faller till marken. SCARY!!! Är det så mycket strålning kvar därinne??? Kan det vara så???
Vi var iaf inte beredda att chansa på att det INTE var så, så vi åkte därifrån. När vi gick ut vände jag för att gå in igen för att se om jag kände något. Tyckte att det tryckte för bröstet där inne men var inte säker. Jodå, det var en pressande känsla där inne så
OFF WE WENT!!!!

Jag i missilbasen

Haha Calle ser helt sne ut eller??


Det var dags att åka mot Rakvere där vi skulle ligga över natt. Det var inte långt kvar och vi var ganska hungriga. Vi hade fått ett bra tips av Sven att ligga på Katarina Guesthouse så det var målet.


Framme i Rakvere hittade vi god mat, kartor och Kaffe!!!

Var ska vi imorgon måntro??

RIKTIGT god mat!!!
 Katarina Guesthouse hittade vi med och de var mycket hjälpsamma och trevliga och priset var bra. Detta var ju i början av veckan så vi luktade ju inte så illa ännu.... KÄRLEKS SEMESTER utan glaumor kan man säga men fy fasen vad kul!! Det är nästan jobbigt att skriva om detta nu för jag längtar tillbaka så det svider.

Vi tog ett varv i Rakveree innan vi gick och lade oss. Sena kvällar blev det inga under resan men det kanske ni förstod???




Några riktiga turistbilder måste det ju bli!!!

Museet var inte öppet men inne i borgen kan mna tydligen äta medeltida mat och se hur det var förr. Det tar vi en annan gång.
Ja vi var ju inte beredda att stanna och låta bli att åka för att gå på museum, näääää, det får man isf lägga till i planen inför nästa år. Ja för fler resor det blir det iaf.

Efter en mycket bra dag gick vi och lade oss, motorcyklarna stod i tryggt förvar i garaget.


ZZZZNNNNNNARRRK!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar