lördag 16 juli 2011

Dags att ge sig av

Japp nu är det dags för oss att åka. Väl förberedda undrar ni? Nja inte riktigt så det är lite halv kalabalik såhär innan. Jag är positiv och tror att allt kan bli bra oavsett och Calle är galen på att han inte satte igång lite tidigare. Ja det är som vanligt alltså!!


Jag vaknade tidigt och är packad och klar, ja nästan.



Det är tre underställ, ett set vanliga kläder, underkläder mc strumpor och vanliga strumpor. Schampo, balsam, deo o parfym, ja just det borste behöver jag med, bäst att packa den på en gång.

Headseten är uppdaterad och laddade. KOMMENTAR: går bara att uppdatera via PC, vilket skit!!!


Japp och likadant var det med programmet Mapsource till Garmin´s GPS. Så då var det bara att ladda ned kartorna från www.eomap.ee ladda ned dem till PC. Öppna kartkonverteraren för Mac i PC´n. Spara de lagrade filerna på ett USB minne. Lägga in dem i macen, öppna dem med programmet mapinstaller för att lägga till dem med ytterligare ett maphanterar program för att sedan lägga in dem i Basecamp som är Mapsource fast för Mac. Phuuuuu!! Men det gick!

Vanlig karta är med inköpt.

Färjan bokades och betalades igår och jag kan bara säga att var uppmärksam. Först bokade jag via internet men fick inte in SMC rabatten på 15% så det slutade på 4000 tor. Då ringde jag upp och fick då med rabatten ett pris på 4600??? Hmm.. Gick in igen på webben, fick ett nytt pris på 4200utan rabatt så jag ringde igen. Då blev jag bemött av en trevlig man som efter att jag berättat om de olika prisuppgifterna sa:
- Hmm konstigt vänta en stumd....
Jag väntade...  sedan kom han tillbaka med ett pris på 3500 inklusive frukost och MC. Bra va? Det lönar sig att vara om sig och kring sig iaf.

Nej nu står frukosten på bordet och det är mycket som måste fixas innan avresa.


Shiiiiiit vi åker verkligen nu!!

Här kan ni läsa om resan vi ska göra:
 Vi hörs snart igen!!!!

Tjipp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar